ROSESGUIDE

ROSESGUIDE
MI WEB

miércoles, 11 de mayo de 2011

Això és (i no és) Allò - Jesús Tuson

He reservat el llibre aquest dijous en la biblioteca de Roses perque calia fer el comentari de la seva lectura per al cinquè curs de la EOIBD. Pensava que seria un llibre enorme i em vaig alegrar molt al veure la seva grandària.
Vaig començar a llegir-lo i la meva alegria es va tornar en preocupació doncs el llenguatge que feia servir era del tot lingüístic. Jo esperava una novel·la i creia que la podria “devorar” en un parell d’hores. El resultat és que em vaig passar el cap de setmana i el dilluns intentant esbrinar el que estava tancat en el seu interior (=metàfora). Després de diverses lectures i bastant silenci al meu voltant, vaig poder entendre el que el seu autor ens volia explicar en aquest assaig.
L’assaig està estructurat en tres parts en las que l’autor , Jesús Tuson, ens indica primerament com fem les metàfores. Després, en un segon apartat, ens explica el que fem amb les metàfores i finalment i com tercera part ens mostra les metàfores en relació amb el món; per exemple a través dels mitjans de comunicació. En aquest mateix punt i per a finalitzar ens dona la seva versió del que seria el món sense les metàfores.
Atès que es tracta d’un assaig i sobretot d’una explicació sobre escriptura i metàfores, el llibre manca de personatges. L’autor ens mostra amb diferents exemples, la capacitat humana de construir metàfores i al final ens indica que ens obliden d’aquest llibre i que conreem el tresor de les nostres metàfores; ja que són part inalienable de la nostra capacitat verbal.
Solament recomanaria aquest llibre a un amic si de debò estigués interessat en l’aprenentatge de lingüística i d’influx de les metàfores en l’ús de la llengua.

No hay comentarios: